Suomen Sahtiseura

Tietoa yhdistyksestä

Sahtiseuran toiminnan tarkoitus

Suomen Sahtiseura on v. 1988 perustettu rekisteröity yhdistys, joka toimii sahtikulttuurin harrastajien etujärjestönä. Yhdistyksen tarkoituksena on vaalia sahdin valmistus- ja käyttöperinteen säilymistä tuleville sukupolville.

Yhdistys tukee sahtiin liittyvää tutkimus- ja harrastustoimintaa järjestämällä esim. maistajais- ja testaustilaisuuksia, tutustumismatkoja, kursseja ja kongresseja. Yhdistys toteuttaa myös sahtiin liittyvää tuote- ja tapakasvatusneuvontaa sekä kustantaa ja julkaisee aiheeseen liittyvää perimätietoa.

Sahdin SM-kisat kerran vuodessa

Suomen Sahtiseura ry järjestää vuosittain sahdinvalmistuksen Suomen mestaruuskilpailut eli sahdin SM-kisat. Kustakin sahtipitäjästä kilpailuun voi osallistua vain yksi edustaja, joten ennen suurta kansallista koitosta sahdit laitetaan paremmuusjärjestykseen paikallisissa alkukilpailuissa.

Suuri loppukilpailu järjestetään vuosittain yhteistyössä paikallisen yhdistyksen tai muun toimijan kanssa ja lopulta voittaja selviää. Mestari on näissä kilpailuissa nimetty jo vuodesta 1992 alkaen.

Sahtiseuran hallitus

Pekka Kääriäinen
pekka.kaariainen@sahti.fi

Sihteeri
Sirpa Kääriäinen
040 596 1921
sirpa.kaariainen@sahti.fi

Jäsenmaksu

Jäsenmaksun suuruus on ennallaan eli 30,00 €.

Jäsenmaksu 2024 maksetaan Suomen Sahtiseura ry:n tilille FI37 4260 1040 0334 46.

Suomen Sahtiseura
Liesontie 554